על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

ביה"ס הרב תחומי עמק חרוד הוא בי"ס אזורי שש שנתי, בבעלות המועצה האזורית "הגלבוע" ונמצא תחת פיקוחו של המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועלית הנוער. ביה"ס נמצא בתנופת פיתוח וצמיחה במישור הפדגוגי, הפיסי והדמוגראפי. לומדים בו כיום כ- 1300 תלמידים מ- 45 ישובים שונים.

בית הספר נוסד בשנת 1927 והוא ממשיך לשמור ולהוביל בדרכו החינוכית, הערכית האופיינית: טיפוח הקשרים בין התלמידים, לבין עצמם ובינם לבין המורים, מתן מענה לכל תלמיד על פי יכולותיו וכישוריו, פיתוח כישורי למידה, טיפוח מצוינות, טיפוח אהבת הארץ. וכל זאת בסביבה מוגנת ובטוחה.

אנו מביטים אחורה, על שנה"ל תשפ"ג, בסיפוק רב. שרשרת הצלחות אפיינה השנה את ביה"ס. האווירה בחצר טובה מאד, התלמידים וההורים מרוצים ומרגישים את התנופה. ביה"ס עומד בראש סדר העדיפויות של המועצה האזורית "הגלבוע" ושל רשת "עמל". ההשקעה המסיבית, בשילוב של צוות מורים מקצועי, מסור ואחראי מהווה נוסחה נכונה לבי"ס שמצליח לשבור מוסכמות, לפרוץ גבולות ולהראות שאפשר להפוך חלום למציאות.

לביה"ס מגוון רחב של מגמות לימוד. מדעי החברה, היסטוריה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, ערבית, מכטרוניקה, חינוך גופני, הנדסת תוכנה, אומנות, עיצוב המוצר, קולנוע, מוסיקה ,מחול, גיאוגרפיה ותיאטרון.

ביה"ס מוביל פעילות חברתית עשירה ומגוונת, המעמיקה את החינוך הערכי ותחושת השייכות של התלמיד לביה"ס, לאזור ולמדינת ישראל. האווירה הטובה, הכיף וההנאה הם "רק" תוצר הלוואי של הפעילויות.

בי"ס הרב תחומי עמק חרוד ידוע גם בטיולים השנתיים המיוחדים. תלמידי ביה"ס יוצאים לטיולי שטח אמיתיים הכוללים הכנת אוכל באופן עצמאי, מסלולי הליכה למטיבי לכת ולינת שטח. הטיול מהווה חוויה ייחודית שכבר אינה נהוגה במקומות אחרים. התלמידים חוזרים הביתה עייפים מרוצים ועמוסי חוויות וסיפורים.

דבר המנהלת

תלמידים, הורים צוות הוראה – קהילת ביה"ס כולה,

בפתחה של שנת הלימודים תשפ"ה, אנו עומדים בפני אתגרים משמעותיים. המצב הביטחוני המתמשך בצפון ובדרום, הכאב והדאגה לחטופים הנמצאים עדיין בשבי, לצד המחלוקות הפנימיות בחברה הישראלית – כל אלה משפיעים על תחושת היציבות שלנו.

אך דווקא בתקופה מורכבת זו, אנו בבית הספר מצפים בכיליון עיניים לשובכם, תלמידינו היקרים. יחד עם השותפים שלנו – רשת עמל, המנהל לחינוך התיישבותי והמועצה האזורית הגלבוע – אנו פועלים ללא לאות להתאים את תוכנית הלימודים לאתגרי העתיד. אנו מתמקדים בשילוב טכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית, מתוך הבנה כי אלו יהיו כלים חיוניים עבורכם בעולם המשתנה במהירות.

ברצוני לשתף אתכם בשורות משירה של לאה גולדברג, "למדני, אלוהי":

"למדני, אלוהי, ברך והתפלל על סוד עלה קמל, על נוגה פרי בשל, על החירות הזאת: לראות, לחוש, לנשום, לדעת, לייחל, להיכשל."

שורות אלו מחדדות את חשיבות הלמידה, התפילה, ההתחדשות והתקווה, גם בזמנים מאתגרים. הן מעודדות אותנו לראות את היופי שבדברים הקטנים ולהמשיך לשאוף קדימה.

אני תקווה שבית הספר יוכל להמשיך להוות עוגן משמעותי עבור הקהילה, כפי שטרחנו בשנה האחרונה. החוסן שבשגרה הוא הבסיס לנוכחות, לתפקוד ולעשייה לימודית, ערכית ואישית.

אני מאחלת לכולנו שנת לימודים פורייה, מעשירה ובטוחה.
יחד נחלום, נעשה, נצליח ונצטיין!

בברכה
לילך שטיין
מנהלת ביה"ס

 

  • ביה"ס ישאף לפיתוח אדם אוטונומי, שלם וערכי המודע לרצונותיו ולכישוריו, מכיר את זהותו ומסוגל לעצב לעצמו השקפת עולם ערכית וביקורתית.
  • ביה"ס יעודד את תלמידיו למצות את יכולתם הלימודית ויפתח את היכולת האישית של כל תלמיד, כדי להגיע להישגים גבוהים ככל האפשר ולמצות את כישוריו ויכולותיו במלואם.
  • ביה"ס יפתח מעורבות חברתית פעילה ויוזמת קרב תלמידיו.
  • ביה"ס יראה את עצמו כחלק בלתי נפרד מהקהילה וישאף לשיתוף פעולה עמה.
  • ביה"ס יכין את תלמידיו לעולם  המתקדם והמשתנה ע"י טיפוח המיומנות הנדרשות במאה ה 21.
  • למידה שיתופית, טיפוח הסקרנות, היצירתיות, עבודת הצוות  ושיפור מיומנות בסביבת למידה מתוקשבת.

נוכחות והתנהלות התלמידים המהלך השיעור:

  • נוכחות התלמידים בכל השיעורים הנה חובה !
  • ימי פעילות חינוכית – חברתית בבית הספר ומחוץ לו הנם חובה ! היעדרות בלתי מוצדקת מכל  פעילות במסגרת ביה"ס תיחשב  כהפרת משמעת ותטופל בכל חומרת הדין.
  • בהישמע הצלצול ייכנסו התלמידים בצורה מסודרת לכיתות וימתינו למורה ליד השולחנות, כאשר החומר הלימודי : ספרים המחברות וכלי הכתיבה מונחים על השולחן.
  • במקרה של שיעור כפול יכין התלמיד את החומר גם לשיעור הבא.
  • כניסה לכיתה לאחר שהשיעור החל תותר לאחר שהתלמיד יירשם על איחור .
  • התלמידים יקדמו את המורה בקימה ויישבו במקומותיהם באישורו.
  • חל איסור מוחלט להשתמש במכשירי טלפון ניידים או במכשירים אלקטרוניים אחרים במהלך השיעור לא למטרות לימוד. בתחילת השיעור יש לכבות את המכשיר ולאחסנו בתיק. מכשיר שייתפס על השולחן – יוחרם ויוחזר לידי הורי התלמיד בלבד.
  • חל איסור מוחלט לאכול ו/או לשתות במהלך השיעור למעט שתית מים.
  • תורני הכיתה ידאגו בשעת ההפסקה לניקיון הכיתה ולאוורורה ולניקיון הלוח. כל תלמיד אחראי לניקיון סביבתו.
  • התלמידים יישבו בכיתה בהופעה תקינה (חולצה עם לוגו ביה"ס).
  • אם מורה מתעכב או נעדר מהשיעור, נציג הכיתה ידווח  על כך מידית לסגן  המנהל האחראי על המערכת.
  • נוהלי משמעת
  • תלמיד, שיורחק משיעור בשל הפרעה למהלך התקין  של השיעור, יוצא מהכיתה, יירשם במזכירות ויחזור מיד לשיעור .
  • המשך הטיפול ייעשה  ע"י מחנך הכיתה או על ידי המק"ס /ראש הצוות או ע"י סגן המנהל האחראי בהתאם לחומרת ההפרעה ולאופייה.
  • תלמיד שיצבור שלוש הפרעות-יישלח מכתב התרעה להוריו, המכתב יוחזר ע" תלמיד, כשהוא חתום ויתויק בתיקו האישי.
  • לאחר חמש הפרעות יוזמנו ההורים לשיחת בירור בביה"ס.
  • בחלוף 30 יום ללא הרשמות, תמחקנה ההרשמות הקודמות, וספירת הרישום תתחיל מחדש.
  • במקרה של הפרעות חוזרות ונשנות או מקרים של התנהגות חריגה כגון : אלימות פיזית, חוצפה בוטה, עישון, פגיעה באמינות וכו' יטופל התלמיד ע"י  הנהלת ביה"ס.

הנהלת ביה"ס

  • לילך שטיין

    מנהלת בית ספר עמק חרוד
  • ענת מויאל

    מנהלת חטיבת ז'-ח'
  • תמי ספיר

    סגנית מנהלת/מנהלת חטיבת ט'-י'
  • תמר גלעד

    סגנית מנהלת/מנהלת חטיבת י"א-י"ב

רכזי שנתונים

  • כרמית פיזם

    רכזת שנתון ז'
  • קמין פולק

    רכזת שנתון ח'
  • לירון בוקי

    רכזת שנתון ט'
  • נטלי זיננקו

    רכזת שנתון י'
  • שושי אלוני

    רכזת שנתון י"א
  • חגית גבאי

    רכזת שנתון י"ב

יועצות

  • עדי בר לב

    יועצת ז
  • יפעת חן

    יועצת ט
  • רוזט שבסו

    יועצת י"א-י"ב
  • שרית ליטב

    יועצת חינוך מיוחד

ריכוז חברתי

  • אסתי דה פז

    רכזת חברתית ז-ח
  • ירדן רחמים

    רכזת חברתית ט-י
  • עופר בשן

    רכז חברתי י"א-י"ב